Ср

 Органи державного нагляду за охороною праці; їх основні повноваження і права
Відповідно до Закону України „Про охорону праці" (ст. 44) державний нагляд за додержанням законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці здійснюють:
—  Комітет по нагляду за охороною праці України (Держнагляд-
охоронпраці);
—  Державний комітет України з ядерної та радіаційної безпеки;
—  органи державного пожежного нагляду управління пожежної
охорони Міністерства внутрішніх справ України;
—  органи та заклади санітарно-епідеміологічної служби
Міністерства охорони здоров'я України.
Вищий нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів про охорону праці здійснюється Генеральним прокурором України і і підпорядкованими йому прокурорами.
Органи державного нагляду за охороною праці не залежать від будь-яких господарських органів, об'єднань громадян, політичних формувань, місцевих державних адміністрацій і Рад народних депутатів та діють1 відповідно до положень, що затверджуються Кабінетом Міністрів України Л
Посадові особи органів державного нагляду за охороною npaujj (державні інспектори) мають право:
—  безперешкодно в будь-який час відвідувати підконтрольні
підприємства для перевірки дотримання законодавства про охорону
праці, одержувати від власника необхідні пояснення, матеріали та
інформацію .з даних питань;
— надсилати керівникам підприємств, а також їх посадовим особам,
керівникам структурних підрозділів Ради Міністрів Республіки Крим,
місцевих Рад народних депутатів, міністерств та інших центральних
органів державної виконавчої влади, обов'язкові для виконання
розпорядження (приписи) про усунення порушень і недоліків в галузі
охорони праці;
 - зупиняти експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів,
дільниць, робочих місць і обладнання до усунення порушень вимог щодо
охорони праці, які створюють загрозу життю або здоров'ю працюючих;
— притягати до адміністративної відповідальності працівників,
винних у порушенні законодавчих та інших нормативних актів про
охорону праці;
— надсилати власникам, керівникам підприємств подання про
невідповідність окремих посадових осіб займаній посаді, передавати
в необхідних випадках матеріали органам прокуратури для притягнення
їх до кримінальної відповідальності.
Органи державного нагляду за охороною праці встановлюють порядок опрацювання і затвердження власниками положень, інструкцій та інших актів про охорону праці, що діють на підприємствах, розробляють типові документи з цих питань.
Власник повинен безплатно створити необхідні умови для роботи представників органів державного нагляду за охороною праці.
Посадові особи органів державного нагляду за охороною праці несуть відповідальність за виконання покладених на них обов'язків згідно з законодавством.




1.Повноваження Державного комітету
                        України з промислової безпеки,
                        охорони праці та гірничого нагляду
                        ( Держгірпромнагляд )
Державний комітет України з  промислової безпеки, охорони праці
та гірничого нагляду(до 2005 року Держнаглядохоронпраці) є урядовим
органом державного управління,  який діє у    своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабіне-
ту Міністрів України,  Положенням, затвердженим Постановою Кабінету
Міністрів України від 15 листопада 2005 р. № 1090.
Згідно з повноваженнями у сфері управління охороною праці Держ-
гірпромнагляд:
-  здійснює комплексне управління охороною праці та контролює
виконання функцій державного управління охороною праці міністерст-
вами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою Міністрів
Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та орга-
нами місцевого самоврядування;
-  бере участь у формуванні державної політики у сфері охорони
праці та забезпечує її реалізацію у цій галузі;
-  координує роботу міністерств, інших центральних органів виконав-
чої влади, Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих держад-
міністрацій,  органів місцевого самоврядування,  підприємств,  інших
суб’єктів господарювання у сфері безпеки, гігієни праці та виробничого
середовища, промислової безпеки, поводження з вибуховими матеріалами
промислового призначення та об’єктами підвищеної небезпеки;
-  розробляє разом з міністерствами, іншими центральними органами
виконавчої влади, Фондом соціального страхування від нещасних випад-
ків на виробництві та професійних захворювань,  всеукраїнськими
об’єднаннями роботодавців та профспілок проект загальнодержавної
програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого сере-
довища і контролює її виконання;
-  проводить державну реєстрацію великотоннажних автомобілів та
інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуата-
ції у вулично-дорожній мережі загального користування, та реєструє пі-
діймальні споруди, парові і водогрійні котли, посудини, що працюють під
тиском, трубопроводи пари та гарячої води, об’єкти нафтогазового ком-
плексу та інші об’єкти;
-  визначає порядок проведення навчання і перевірки знань посадо-
вих осіб з питань охорони праці, погоджує навчальні плани і програми
підготовки,  перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів з
охорони праці, видає дозволи на проведення навчання посадових осіб та
працівників з питань охорони праці;
-  проводить у межах своїх повноважень розслідування аварій, гру-
пових нещасних випадків, нещасних випадків з тяжкими та смертельни-
ми наслідками на виробництві;
-  веде облік аварій та оперативний облік потерпілих внаслідок не-
щасних випадків, які підлягають спеціальному розслідуванню, аналізує їх
причини, готує пропозиції щодо запобігання таким випадкам;
-  організовує роботу з сертифікації засобів індивідуального захисту
працівників, підготовки, атестації та сертифікації фахівців з державного
контролю та систем управління охороню праці, приймає участь у прове-
денні аудиту з питань охорони праці;
-  бере участь у прийнятті в експлуатацію виробничих об’єктів та
об’єктів соціально-культурного призначення;
-  веде державний реєстр нормативно-правових актів з охорони праці
та промислової безпеки;
-  бере участь у проведенні експертизи проектів будівництва (рекон-
струкції, технічного переоснащення) підприємств і виробничих об’єктів,
засобів виробництва,  засобів колективного та індивідуального захисту
працівників на їх відповідність нормативно-правовим актам з охорони
праці та промислової безпеки;
-  готує пропозиції щодо вдосконалення системи обліку, звітності та
державної статистики з питань охорони праці, промислової безпеки;
-  бере участь у підготовці проектів міжнародних договорів України,
готує в межах своєї компетенції пропозиції щодо укладання, денонсації
таких договорів;
-  виконує інші функції відповідно до покладених на нього завдань.
Рішення Держгірпромнагляду з питань охорони праці, що належать
до його компетенції, є обов’язковими для виконання всіма міністерства-
ми, іншими центральними органами державної виконавчої влади, місце-
вими державними адміністраціями, місцевими радами народних депута-
тів та підприємствами. 
2. Повноваження міністерств та центральних органів
державної виконавчої влади щодо охорони праці
Міністерство праці і соціальної політики:
-  здійснює державну експертизу умов праці;
-  визначає порядок та здійснює контроль за якістю проведення ате-
стації робочих місць щодо їх відповідності нормативним актам про охо-
рону праці;
-  бере участь у розробці нормативних актів з охорони праці.
Міністерство охорони здоров’я:
-  розробляє гігієнічно обґрунтовані нормативи показників шкідли-
вих факторів на робочих місцях і в межах робочої зони об’єктів;
-  розробляє санітарні норми щодо нормативів і методик визначення
показників шкідливих факторів;
-  здійснює контроль за виконанням вимог гігієни праці і виробни-
чого середовища;
-  розроблює методику проведення атестації робочих місць на їхню
відповідність нормативним актам про охорону праці та з оцінки тяжкості
роботи тощо.
Інші міністерства та центральні органи державної виконавчої влади:
-  проводять єдину науково-технічну політику в галузі охорони пра-
ці;
-  розробляють і реалізують комплексні заходи щодо поліпшення
безпеки, гігієни праці і виробничого середовища в галузі;
-  здійснюють методичне керівництво діяльністю підприємств в га-
лузі охорони праці;
-  укладають з відповідними галузевими профспілками угоди з по-
ліпшення умов і безпеки праці;
-  фінансують опрацювання і перегляд нормативних актів про охо-
рону праці;
-  організують у встановленому порядку навчання і перевірку знань
та норм охорони праці керівними працівниками і спеціалістами галузі;
-  створюють у разі необхідності професійні воєнізовані аварійно-
рятувальні формування, що діють відповідно до типового положення, за-
твердженого Державним комітетом України з нагляду за охороною праці;
-  здійснюють внутрівідомчий контроль за станом охорони праці.
Для координації, вдосконалення роботи з охорони праці і контролю
за цією роботою в центральному апараті міністерств та інших централь-
них органах державної виконавчої влади створюються служби з охорони
праці.


3.  Повноваження місцевих державних адміністрацій, рад народних депутатів і об’єднань підприємству галузі охорони праці
Місцеві державні адміністрації і ради народних депутатів у межах
відповідної території:
-  забезпечують реалізацію державної політики в галузі охорони
праці;
-  формують за участю профспілок програми заходів з питань безпе-
ки, гігієни праці і виробничого середовища, що мають міжгалузеве зна-
чення;
-  організовують у разі необхідності регіональні аварійно-рятувальні
формування;
-  здійснюють контроль за додержанням нормативних актів про охо-
рону праці;
-  створюють у разі необхідності фонди охорони праці.
Для виконання названих функцій місцеві органи влади створюють
відповідні структурні підрозділи.
Повноваження в галузі охорони праці асоціацій, корпорацій, концер-
нів та інших об’єднань визначаються їх статутами або договорами між
підприємствами, які утворили об’єднання
Для виконання делегованих об’єднанню функцій в його апараті ство-

рюються служби з охорони праці. 

Немає коментарів:

Дописати коментар