Л4



ЛЕКЦІЯ4 Організація охорони праці на підприємстві

1.Відповідальність за стан охорони праці на підприємстві несуть:

- керівник (роботодавець) підприємства – за підприємство в цілому;
- керівники структурних підрозділів – у структурних підрозділах;
- безпосередні керівники робіт – на робочому місці.
Керівник підприємства повинен визначити і внести до посадових ін-
струкцій обов’язки з питань охорони праці для всіх своїх заступників, на-
чальників відділів і служб, які йому безпосередньо підлеглі.
Для проведення організаційно-методичної роботи з управління охо-
роною праці та координації діяльності всіх структурних підрозділів від-
носно забезпечення на робочих місцях в кожному структурному підроз-
ділі умов праці відповідно нормативно-правовим актам,  дотримання
законодавства відносно прав працівників на підприємстві з кількістю пра-
працівників 50  осіб і більше керівники  (роботодавець)  підприємства
створює службу з охорони праці у відповідності з Типовим положенням,
яка підпорядковується безпосередньо йому.
На підприємствах, де працює менше 50 працівників, функції служби
охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які ма-
ють відповідну підготовку.
На підприємствах з кількістю працюючих менше 20 осіб для вико-
нання функції служби охорони праці можуть залучатись сторонні фахів-
ці, які мають відповідну підготовку.
Власник з урахуванням специфіки виробництва, керуючись  Типо-
вим положенням, опрацьовує та затверджує Положення про службу охо-
рони праці підприємства.

2 .Основні функції служби охорони праці на підприємстві

На службу охорони праці на підприємстві покладено виконання та-
ких функцій:
-  розробка цілісної ефективної програми охорони праці на підпри-
ємстві;
-  оперативно-методичне керівництво охороною праці на підприємс-
тві;
-  розробка заходів для досягнення нормативів охорони і гігієни
праці;
-  проведення ввідного інструктажу та контроль за проведенням ін-
структажів на виробництві;
-  забезпечення робітників необхідними інструкціями і нормативни-
ми документами з питань охорони праці;
-  паспортизація цехів, робочих місць;
-  облік і аналіз нещасних випадків, професійних захворювань, ава-
рій і підготовка статистичних звітів з питань охорони праці;
-  розробка поточних і перспективних планів, проведення конкурсів-
оглядів з питань охорони праці;
-  підвищення кваліфікації і перевірка знань з охорони праці.
3. Повноваження служби охорони праці на підприємстві
Служба охорони праці бере участь у:
-  розслідуванні нещасних випадків і аварій;
-  формуванні фонду охорони праці та його розподілу;
-  роботі комісії з охорони праці;
-  роботі комісії з введення в експлуатацію, переозброєння виробни-
чих об’єктів;
-  розробці положень, інструкцій та інших нормативних документів;
-  підготовці проектів, наказів з питань охорони праці.
Служба охорони праці контролює:
-  дотримання чинного законодавства, нормативних документів і т.п.;
-  своєчасне проведення інструктажів, занять з охорони праці;
-  забезпечення робочих спецодягом, харчами і т.п.;
-  використання праці жінок, неповнолітніх;
-  проходження медичного огляду.
Служба охорони праці має право:
-  представляти підприємство у державних та громадських організа-
ціях;
-  відвідувати в будь-який час підрозділи й об’єкти підприємства;
-  вимагати недопущення до роботи осіб, що не пройшли медогляд,
інструктаж;
-  вносити пропозиції керівнику підприємства стосовно притягнення
до відповідальності осіб, що порушують відповідні нормативи з охорони
праці, та клопотати про заохочення осіб, які беруть активну участь у по-
ліпшенні умов праці та її безпеки.

4. Комісія з питань охорони праці на підприємстві

На підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб рішенням
трудового колективу може створюватись комісія з питань охорони праці.
Комісія складається з представників власника, профспілки, спеціалістів з
охорони праці тощо.  Рішення комісії мають дорадчо-рекомендаційний
характер.
Загальні збори  (конференція)  трудового колективу затверджують
Положення про комісію з питань охорони праці підприємства, яке розро-
бляється за участю сторін на основі Типового положення.
Комісія у своїй діяльності керується законодавством про працю, між-
галузевими і галузевими нормативними актами з охорони праці,  Поло-
женням про комісію з питань охорони праці підприємства.
Основними завданнями комісії є:
-  захист законних прав та інтересів працівників у сфері праці;
-  підготовка рекомендацій власнику та працівникам щодо профіла-
ктики травматизму,  професійних захворювань,  практичної реалізації
державної політики з охорони праці на підприємстві;
-  вироблення пропозицій щодо внесення до колективного договору
окремих питань з охорони праці та ін.
Комісія має право:
-  порушувати питання до власника, профспілки щодо регулювання
відносин у трудовому колективі у сфері охорони праці та розробляти уз-
годжені рішення з конкретних питань праці;
-  одержувати від служб підприємства необхідну інформацію з пи-
тань охорони праці;
-  здійснювати контроль за дотриманням вимог законодавства з пи-
тань охорони праці,  аналізувати стан умов і безпеки праці,  виконання
відповідних програм і колективного договору;
-  вільного доступу на всі дільниці виробництва та обговорення з
працюючими питань охорони праці.
Комісія може брати участь у розв’язанні конфліктів,  пов’язаних з
охороною праці,  у розслідуванні нещасних випадків,  в обговоренні пи-
тань охорони праці з власником, профспілкою.
Члени комісії виконують свої обов’язки, як правило, на громадських
засадах.

     

Немає коментарів:

Дописати коментар